Meest gestelde vragen

 

Kan ik nog tickets kopen aan de kassa?
Kan ik mijn ticket omruilen?
Kan mijn ticket terugbetaald worden?
Kan ik met mijn abonnement tickets online aankopen?
Ik ben -26/+65. Kan ik een ticket online aankopen?
Bij sommige films is er geen optie -26/+65. Hoe komt dit? 
Kan ik met een cadeaubon tickets online aankopen?
Kan ik online een abonnement aankopen?
Mijn abonnement is helemaal opgebruikt. Ik ben van plan om een nieuw abonnement te kopen, maar zou graag nu al mijn tickets online bestellen. Kan dit?
Kan ik met mijn UiTPAS tickets online aankopen?
Waarom wordt er €0,50 extra aangerekend bij mijn bestelling?
Kan ik betalen met cultuurcheques?
Mijn cadeaubon is vervallen tijdens de nationale lockdown. Wordt mijn cadeaubon verlengd?
Ik kocht een ticket online, heb ik mijn geprint ticket dan nodig om naar de zaal te kunnen?
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na mijn online aankoop
Ik heb een ticket gewonnen via de Facebookwedstrijd voor zorgverleners. Hoe lang is mijn ticket geldig?

Ben ik verplicht een mondmasker te dragen in Budascoop?
Kan ik in Budascoop een mondmasker aankopen? 
Houden jullie in de zaal rekening met ‘social distancing’?
Kan ik zelf een zitplaats kiezen?
Met hoeveel mensen, behorende tot dezelfde bubbel, mag je naast elkaar zitten in de bioscoopzaal?
Wordt er regelmatig ontsmet?

Is er een pauze tijdens de film?
Begint de film stipt, of is er voor de film nog reclame?
Hebben jullie een aanbod van dranken en snacks?
Hoe blijf ik op de hoogte van het filmaanbod?


Wordt jouw vraag hier niet opgelost? Bel ons gerust op het nummer 056/22 10 01.

TICKETS, ABONNEMENTEN & CADEAUBONNEN

Kan ik nog tickets kopen aan de kassa?
Ja hoor! Onze filmkassa is steeds ongeveer een halfuur voor de film begint, geopend. Daar kan je terecht voor filmtickets, abonnementen en cadeaubonnen. Daar kan je ook op voorhand filmtickets aankopen voor een film die pas later geprogrammeerd staat. Betalen kan cash of met Bancontact of Payconic. Betaal bij voorkeur elektronisch.

Kan ik mijn ticket omruilen?
Wij ruilen geen tickets om. Misschien kan je iemand anders blij maken met jouw aangekochte ticket.

Kan mijn ticket terugbetaald worden?
Wij betalen geen tickets terug. Kan je niet naar de film komen? Misschien kan je iemand anders blij maken met jouw aangekochte ticket.

Kan ik met mijn abonnement tickets online aankopen?
Zeker en vast! Wanneer je op de bestelpagina terechtkomt, heb je ook de optie om ‘filmabo’ te selecteren. Kijk goed naar het kleur van jouw abonnement, zo kan je de juiste optie aanduiden. Er wordt een reservatiekost van €0,50 aangerekend.

Oranje/Geel/Rood = oud 10-beurtenabonnement (€70)
Blauw = huidige 10-beurtenabonnement (€75)
Groen = 5-beurtenabonnement voor -30-jarigen (€30)

Vergeet zeker jouw abonnement en ticket niet, in Budascoop wordt het ticket gescand en wordt het juiste aantal beurten van jouw abonnement afgetrokken. 

Ik ben -26/+65. Kan ik een ticket online aankopen?
Jazeker, kies op de bestelpagina voor de optie ‘+65 jaar’ of ‘-26 jaar’.

Bij sommige films is er geen optie -26/+65. Hoe komt dit? 
Voor films die voor 19u00 vertoond worden werken wij met een namiddagtarief. Dit tarief is voor iedereen €8.

Kan ik met een cadeaubon tickets online aankopen?
Helaas lukt dit nog niet. Maar je kan met jouw cadeaubon nog altijd aan de filmkassa terecht.

Kan ik online een abonnement aankopen?
Helaas lukt dit nog niet. Maar je kan nog steeds een nieuw abonnement aankopen aan de filmkassa.

Mijn abonnement is helemaal opgebruikt. Ik ben van plan om een nieuw abonnement te kopen, maar zou graag nu al mijn tickets online bestellen. Kan dit?
Dat kan zeker! Als jouw filmabonnement opgebruikt is en je bent van plan om een nieuw aan te kopen, dan kan je op deze manier toch al tickets op voorhand reserveren:

1. Duid het juiste filmabo aan online (dit zal €7,5 of €6 zijn) en het juiste aantal die u nodig heeft
2. Breng jouw ticket bij voorkeur mee op jouw smartphone, zo bespaar je heel wat papier! Lukt dit niet, dan kan je de tickets ook thuis afdrukken.
3. Koop een nieuw abonnement aan onze filmkassa
4. Wij scannen uw ticket(s) en geven ook het juiste aantal knipjes in uw abonnement
5. Geniet van de film!

Kan ik met mijn UiTPAS tickets online aankopen?
Helaas lukt dit nog niet. Maar je kan met jouw UiTPAS nog altijd aan de filmkassa terecht.

Waarom wordt er €0,50 extra aangerekend bij mijn bestelling?
Dit bedrag wordt aangerekend als service- en reservatiekost.

Kan ik betalen met cultuurcheques?
Ja, in Budascoop kan ook betaald worden met cultuurcheques.

Mijn cadeaubon is vervallen tijdens de nationale lockdown. Wordt mijn cadeaubon verlengd?
Cadeaubonnen met een vervaldatum voor 01/07/2021 krijgen een verlenging van 4 maanden. Deze bonnen zijn dus 4 maanden langer geldig, dan de aangegeven datum op de cadeaubon.

Ik kocht een ticket online, heb ik mijn geprint ticket dan nodig om naar de zaal te kunnen?
Wij hebben steeds de barcode nodig. Laat jouw ticket bij voorkeur zien op jouw smartphone, dit bespaart heel wat papier. Hiervoor dien je de link te openen die in jouw bevestigingsmail staat. Hier vragen wij om de barcode helder en volledig te tonen om te scannen. Lukt het toch niet via jouw smartphone? Dan kan je jouw tickets thuis afdrukken om mee te nemen. 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na mijn online aankoop
Het kan een paar minuten duren voor de bevestiging in jouw mailbox terechtkomt. Krijg je na wat wachten nog steeds geen email? Controleer dan eens de spamfolder, soms komt de bevestigingsmail daar terecht.  Staat de email niet in jouw spamfolder? Controleer dan ook best even of de betaling goed is doorgegaan. Als alles in orde lijkt, maar je hebt nog steeds geen mail ontvangen, passeer dan even langs de filmkassa en vermeld de naam waarmee de tickets werden aangekocht, de kassier helpt jou verder.

Ik heb een ticket gewonnen via de Facebookwedstrijd voor zorgverleners. Hoe lang is mijn ticket geldig?
Deze tickets zijn geldig tot 01/03/2021. Wil je graag naar de film komen? Vermeld jouw naam aan de filmkassa, daar krijg je jouw 2 gratis duotickets op vertoon van jouw identiteitskaart.

 

MAATREGELEN

Ben ik verplicht een mondmasker te dragen in Budascoop?
Ja, een mondmasker is verplicht, vanaf het binnenkomen in Budascoop. Wij vragen ook om de handen te ontsmetten. Wij volgen de richtlijnen met betrekking tot mondmaskers en maatregelen voortdurend op.

Kan ik in Budascoop een mondmasker aankopen? 
Ja, wij bieden mondmaskers aan voor €1.

Houden jullie in de zaal rekening met ‘social distancing’?
Jazeker, wij houden rekening met de voorgeschreven regel om 1 meter tussen te laten in de filmzaal. Wij vragen om zeker steeds 1 vrije zetel tussen de verschillende bubbels te laten, aan beide kanten. Buiten de filmzaal geldt de regel van 1,5 meter afstand houden.

Kan ik zelf een zitplaats kiezen?
Je kan jouw zitplaats zelf kiezen als je de filmzaal binnenkomt. Wij vragen wel om links en rechts zeker 1 vrije zetel tussen de verschillende bubbels te laten. 

Met hoeveel mensen, behorende tot dezelfde bubbel, mag je naast elkaar zitten in de bioscoopzaal?
Je mag met jouw bubbel steeds samen naast elkaar zitten, maar hou er rekening mee dat je zeker links en rechts 1 zetel vrijlaat, om zo de afstand te respecteren tussen de andere bubbels.

Wordt er regelmatig ontsmet?
Ja, de foyer en toiletten van Budascoop worden tussen elke filmvertoning opnieuw volledig ontsmet.

 

ALGEMEEN

Is er een pauze tijdens de film?
Nee, tijdens de film wordt er geen pauze ingelast.

Begint de film stipt, of is er voor de film nog reclame?
Ja, de film begint stipt op het uur zoals aangegeven op onze website. De schermpubliciteit van onze Local Heroes loopt net voor dat aangekondigde aanvangsuur.

Hebben jullie een aanbod van dranken en snacks?
Wij bieden verschillende dranken, snacks en ijsjes aan. Wij vragen dat de klant zelf zijn drankje/snack neemt en ook opendoet. Betalen kan aan de filmkassa.


Hoe blijf ik op de hoogte van het filmaanbod?
Wil je graag op de hoogte blijven van ons aanbod? Op onze website www.budakortrijk.be kan je steeds onze programmatie terugvinden. De website wordt steeds aangevuld.
Je kan je ook inschrijven op onze filmnieuwsbrief, die wordt elke woensdag via email verstuurd. Dit kan ook via onze website.

Wordt jouw vraag hier niet opgelost? Bel ons gerust op het nummer 056/22 10 01.