Nadia Schnock

Nadia Schnock (°73) studeerde aan de Academie voor Schone Kunsten. Sinds 2000 werkte ze o.a. samen met Tom Pliscke, maakte kostuums voor Lilia Mestre, cureerde en resideerde in Recyclart Brussel en deed diverse projecten in Beursschouwburg.

In 2012 verbaasde ze bij de opening van NEXT Festival in Budafabriek Kortrijk iedereen met haar muzikale komedie Les Mireilles, waarbij vrouwelijke Mireille Mathieu-klonen een heerlijke serie ‘tableaux chantants’ vormden…

 

Nu werkt in de BUDA-studio’s aan GARY,  een hommage aan de filmkunst.

Het project situeert zich op de grens tussen performance en plastische kunst. De voorstelling is als een kaleidoscoop van herinneringen aan allerlei filmfragmenten. Gary, het hoofdpersonage van dit fresco, is een door spookbeelden geteisterde crooner. We volgen hem doorheen een CinemaScope-productie waarin we zowel Sinatra en Hitchcock als Busby Berkeley en Alain Resnais tegenkomen.

TE ZIEN: vr 30.01.15 – 20:15 Budascoop – tickets: 056.22.10.01

Nadia Schnock (°73) studeerde aan de Academie voor Schone Kunsten. Sinds 2000 werkte ze o.a. samen met Tom Pliscke, maakte kostuums voor Lilia Mestre, cureerde en resideerde in Recyclart Brussel en deed diverse projecten in Beursschouwburg.

In 2012 verbaasde ze bij de opening van NEXT Festival in Budafabriek Kortrijk iedereen met haar muzikale komedie Les Mireilles, waarbij vrouwelijke Mireille Mathieu-klonen een heerlijke serie ‘tableaux chantants’ vormden…

 

Nu werkt in de BUDA-studio’s aan GARY,  een hommage aan de filmkunst.

Het project situeert zich op de grens tussen performance en plastische kunst. De voorstelling is als een kaleidoscoop van herinneringen aan allerlei filmfragmenten. Gary, het hoofdpersonage van dit fresco, is een door spookbeelden geteisterde crooner. We volgen hem doorheen een CinemaScope-productie waarin we zowel Sinatra en Hitchcock als Busby Berkeley en Alain Resnais tegenkomen.

TE ZIEN: vr 30.01.15 – 20:15 Budascoop – tickets: 056.22.10.01

In residentie: