Kevin Trappeniers (BE)

Kevin Trappeniers (°1985) studeerde Culturele Studies in Leuven. Hij onderzoekt in die periode i.k.v. het onderzoeksproject Cinérama van Abattoir Fermé de relatie tussen theater en film en workshops bij o.a. Andros Zins-Browne, Wim Vandekeybus en bij poppenspeler Frank Soehnle.

Als performer speelde hij mee in producties van Karl Van Welden (Verenigde Planeten) en Abattoir Fermé’s comedyreeks Monster! voor de digitale zender Acht. Als theatermaker en regisseur is hij sinds 2012 verbonden aan de Brusselse werkplaats L'L. Zijn eigen werk ontwikkelt zich expliciet op de snijlijn tussen beeldende kunst, theater en dans.

In 2014 creëerde hij i.o.v. Plesni Teater Ljubljana de dansvoorstelling selfed.

Hij komt nu voor het eerst bij kunstencentrum BUDA in residentie. Hij werkt er aan Asymptote, een project dat hij ruim een jaar terug opstartte. Een asymptoot verwijst in de wiskunde naar een lijn die door een kromme steeds dichter genaderd wordt, zonder die ooit te raken. De paradox van het oneindige net-niet-samenvallen, en de poëzie die de vertraging kan opleveren, staan centraal in Asymptote. In een maatschappij die steeds sneller voortraast, ontstaan in Asymptote twee menselijke figuren die zich een landschap toe-eigenen en thuiskomen. Of net niet.

Kevin werkt hiervoor samen met performer Manon Avermaete, componist Kreng (Pepijn Caudron) en lichtkunstenares Laurence Halloy. In BUDA werkt hij vooral op ‘spel’.
Asymptote gaat september 2015 in première in L’L Brussel en tourt daarna door Vlaanderen, Nederland en Frankrijk.

Kevin Trappeniers (°1985) studeerde Culturele Studies in Leuven. Hij onderzoekt in die periode i.k.v. het onderzoeksproject Cinérama van Abattoir Fermé de relatie tussen theater en film en workshops bij o.a. Andros Zins-Browne, Wim Vandekeybus en bij poppenspeler Frank Soehnle.

Als performer speelde hij mee in producties van Karl Van Welden (Verenigde Planeten) en Abattoir Fermé’s comedyreeks Monster! voor de digitale zender Acht. Als theatermaker en regisseur is hij sinds 2012 verbonden aan de Brusselse werkplaats L'L. Zijn eigen werk ontwikkelt zich expliciet op de snijlijn tussen beeldende kunst, theater en dans.

In 2014 creëerde hij i.o.v. Plesni Teater Ljubljana de dansvoorstelling selfed.

Hij komt nu voor het eerst bij kunstencentrum BUDA in residentie. Hij werkt er aan Asymptote, een project dat hij ruim een jaar terug opstartte. Een asymptoot verwijst in de wiskunde naar een lijn die door een kromme steeds dichter genaderd wordt, zonder die ooit te raken. De paradox van het oneindige net-niet-samenvallen, en de poëzie die de vertraging kan opleveren, staan centraal in Asymptote. In een maatschappij die steeds sneller voortraast, ontstaan in Asymptote twee menselijke figuren die zich een landschap toe-eigenen en thuiskomen. Of net niet.

Kevin werkt hiervoor samen met performer Manon Avermaete, componist Kreng (Pepijn Caudron) en lichtkunstenares Laurence Halloy. In BUDA werkt hij vooral op ‘spel’.
Asymptote gaat september 2015 in première in L’L Brussel en tourt daarna door Vlaanderen, Nederland en Frankrijk.

In residentie: