Harold Henning

Na zijn theateropleiding bij Insas (Brussel), werkte Harold Henning bij dansgezelschappen als Pierre Droulers, Hush Hush Hush, Les Ballets C de la B en Cie Soit, maar net zozeer binnen theaterproducties van Diederik Peeters, Dito’Dito’, Bronks en Union Suspecte. Hij was ook te zien in Miet Warlop’s Mystery Magnet en regisseerde voor het Franse circuscollectief AOC Un dernier pour la route.

Momenteel werkt hij aan een drieluik rond Verdwijnen (Stay on the Scene; Unfocussed; Shrinking), waarvan het eerste deel in april ’14 te zien was in het festival Compil d’avril van Charleroi Danses in Brussel. De trilogie gaat maart ’16 als één totaalvoorstelling in première bij Les Brigittines Brussel.

Harold werkte al vaker bij kunstencentrum BUDA, maar doet dat nu voor het eerst aan een eigen project. Hij focust daarbij op het tweede en derde deel van het drieluik. Samen met Tijen Lawton en Sara Sampelayo benadert hij de scene als een speelplaats en combineert er humor met diepte. Hoe geef je een krimpend lichaam vorm, en wat gebeurt er als het project slaagt en dus alles verdwijnt?

 

 

English

After having graduated from theatrical education at INSAS (Brussels), Harold Henning worked a.o. with dance companies Pierre Droulers, Hush-Hush-Hush, Les

Ballets C de la B and Cie Soit, but also in theatreproductions by Diederik Peeters, Dito’Dito’, Bronks and Union Suspecte. He has been occasionally on tour with Miet Warlop’s Mystery Magnet and directed Un dernier pour la route for the French contemporary circus Collectif AOC.

He’s now creating his Disappearance Project, a trilogy (Stay on the Scene; Unfocussed; Shrinking of which the first part has been presented in April 2013 in Brussels during the festival Compil d’avril (Charleroi Danses). The three parts will première as one performance in March 2016 at Les Brigittines (Brussels).

During his residency at BUDA, he’ll focus on the 2nd and 3rd part. With Tijen Lawton and Sara Sampelayo, he’ll approach the stage as a playground, combining humor with depth. They’ll work on the technical and dramaturgical aspect of the illusion of a shrinking body. What happens if the project succeeds, and – thus – everything disappears?

Na zijn theateropleiding bij Insas (Brussel), werkte Harold Henning bij dansgezelschappen als Pierre Droulers, Hush Hush Hush, Les Ballets C de la B en Cie Soit, maar net zozeer binnen theaterproducties van Diederik Peeters, Dito’Dito’, Bronks en Union Suspecte. Hij was ook te zien in Miet Warlop’s Mystery Magnet en regisseerde voor het Franse circuscollectief AOC Un dernier pour la route.

Momenteel werkt hij aan een drieluik rond Verdwijnen (Stay on the Scene; Unfocussed; Shrinking), waarvan het eerste deel in april ’14 te zien was in het festival Compil d’avril van Charleroi Danses in Brussel. De trilogie gaat maart ’16 als één totaalvoorstelling in première bij Les Brigittines Brussel.

Harold werkte al vaker bij kunstencentrum BUDA, maar doet dat nu voor het eerst aan een eigen project. Hij focust daarbij op het tweede en derde deel van het drieluik. Samen met Tijen Lawton en Sara Sampelayo benadert hij de scene als een speelplaats en combineert er humor met diepte. Hoe geef je een krimpend lichaam vorm, en wat gebeurt er als het project slaagt en dus alles verdwijnt?

 

 

English

After having graduated from theatrical education at INSAS (Brussels), Harold Henning worked a.o. with dance companies Pierre Droulers, Hush-Hush-Hush, Les

Ballets C de la B and Cie Soit, but also in theatreproductions by Diederik Peeters, Dito’Dito’, Bronks and Union Suspecte. He has been occasionally on tour with Miet Warlop’s Mystery Magnet and directed Un dernier pour la route for the French contemporary circus Collectif AOC.

He’s now creating his Disappearance Project, a trilogy (Stay on the Scene; Unfocussed; Shrinking of which the first part has been presented in April 2013 in Brussels during the festival Compil d’avril (Charleroi Danses). The three parts will première as one performance in March 2016 at Les Brigittines (Brussels).

During his residency at BUDA, he’ll focus on the 2nd and 3rd part. With Tijen Lawton and Sara Sampelayo, he’ll approach the stage as a playground, combining humor with depth. They’ll work on the technical and dramaturgical aspect of the illusion of a shrinking body. What happens if the project succeeds, and – thus – everything disappears?

In residentie: